Kviečiame dalyvauti tyrėjus, doktorantus, analitikus, švietimo įstaigų vadovus ir mokytojus, savivaldybių švietimo padalinių ir regioninių mokytojų švietimo centrų atstovus, neformaliojo švietimo institucijų atstovus, visus, kuriems yra aktuali švietimo lyderystės problematika.

Skaityti daugiau...

Programa „Renkuosi mokyti!“ švenčia savo 15-os metų gimtadienį.

Mes vis dar tikime ir darome viską, kad vieną dieną kiekvienas vaikas, nepriklausomai nuo savo socialinės, kultūrinės ir ekonominės padėties, mokykloje jaustųsi gerbiamas ir vertinamas bei galėtų atskleisti savo potencialą.

Šios šventės proga kviečiame į konferenciją – „ĮKVĖPTI BŪTI POKYČIU”.

Skaityti daugiau...

Gruodžio 15-ąją Nacionalinėje dailės galerijoje buvo įteiktos 2022 metų Kultūros ministerijos premijos labiausiai įvairiose srityse nusipelniusiems kultūros ir meno darbuotojams bei kūrėjams.

Džiaugiamės, kad mūsų vykdomos programos yra matomos, vertinamos ir kuriančios ryškų pokytį. Kultūros ministras Simonas Kairys „Vaikų žemei“ įteikė premiją už geriausias kultūrinės edukacijos veiklas 0-13 metų vaikams.

Skaityti daugiau...

1992 m. lapkričio 26 d. tuometinis Lietuvos Respublikos kultūros ir švietimo ministras Darius Kuolys pasirašė įsakymą dėl Lietuvos švietimo koncepcijos pateikimo „visuomenei susipažinti ir Lietuvos Respublikos Vyriausybei ir Seimui tvirtinti“. Koncepcijoje švietimas buvo apibrėžtas kaip „istoriškai susiformavusių tikslingų veiklos būdų bei organizacinių struktūrų visuma, kurios paskirtis įgyvendinti asmens ir visuomenės ugdymo tikslus“.

Skaityti daugiau...

1992 m. lapkričio 26 d. Lietuvos Respublikos kultūros ir švietimo ministras Darius Kuolys pasirašė įsakymą dėl Lietuvos švietimo koncepcijos pateikimo „visuomenei susipažinti ir Lietuvos Respublikos Vyriausybei ir Seimui tvirtinti“.  Koncepcijoje švietimas buvo apibrėžtas kaip „istoriškai susiformavusių tikslingų veiklos būdų bei organizacinių struktūrų visuma, kurios paskirtis įgyvendinti asmens ir visuomenės ugdymo tikslus“. Joje buvo suformuluoti visai švietimo sistemai vieningi tikslai ir principai. Nepaisant to, kad tuometinis Seimas koncepcijos nepatvirtino, šis dokumentas padėjo tvirtus pamatus Lietuvos švietimo reformos darbams. Koncepcija buvo ne tik aukštai įvertinta tarptautiniu mastu, bet, svarbiausia, tapo vizija, idėjiškai sutelkusia švietimo bendruomenę tolesnių reformų įgyvendinimui.

Skaityti daugiau...

Apie mokytojų reikšmingumą bei išskirtinį vaidmenį ugdant asmenybes ir kuriant valstybę kalbama dažnai. Mokytojai, dirbantys mylimą darbą palaikančioje, pasitikėjimu grindžiamoje aplinkoje yra laikomi itin vertingu profesiniu kapitalu. Tačiau ar šiandien Lietuvoje pasitikime teoriškai taip vertinamais mokytojais ir pačia mokykla?

ŠMSM leidinyje „Švietimas Lietuvoje. 2022 m.“ teigiama, kad Lietuvoje pasitikėjimas švietimu išaugo nuo 42 proc. 2018 metais iki 48,2 proc. 2021 metais. Švietimas yra tokia visuomeninio gyvenimo sritis, su kuria susiduria visi žmonės – besimokantieji, tėvai, seneliai, švietimo sistemos darbuotojai. Pasitikėjimą švietimu lemia asmeninės patirtys, viešojoje erdvėje, socialiniuose burbuluose skleidžiama informacija ir vykstančios diskusijos. Pasitikėjimą švietimu augina ir kasdienis mokytojų bei mokyklų vadovų darbas, kuris tapo labiau matomas nuotolinio mokymosi metu.

Skaityti daugiau...

Kviečiame į programos „SEMEL- keičianti gyvenimo istorijos galia“ pristatymą, kuris vyks spalio 25 d. 15 val.

SEMEL metodiką prieš 20 metų sukūrė Izraelio mokslininkė Dr. Sarit Barzilai. Programa remiasi naratyvinės pedagogikos principais ir nuostata, kad gyvenimą kuriame pasakodami savo istoriją, o keisdami pasakojimą, keičiame ir savo gyvenimą. Susitikimo metu pristatysime ilgalaikę mokytojų profesinio augimo programą, kurią netrukus siūlysime pedagogams visoje Lietuvoje.

Skaityti daugiau...

Šių metų spalio 24 – lapkričio 24 d. Vilniuje 7-ojo maršruto troleibuse bus pristatoma vaikams ir paaugliams skirta literatūra. Lankytojai-keleiviai turės galimybę susipažinti su šiuolaikine Baltijos šalių autorių vaikams ir paaugliams skirta literatūra (per trumpo žanro iliustruotas istorijas – knygiukus), susitikti su knygų autoriais, paklausyti įvairovės ir žmogaus teisių klausimus tyrinėjančių istorijų ir kartu įsivertinti savo nuostatas besikeičiančiame pasaulyje.

Skaityti daugiau...

Programa „Renkuosi mokyti“ ir „Lietuvos geležinkeliai“ sveikina mokytojus ir kviečia keliauti bei patirti pažinimo džiaugsmą.

„Renkuosi mokyti!” ir „Lietuvos geležinkelių“ keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ jau ketvirtą kartą kviečia tarptautinės mokytojų dienos proga pamokas perkelti į traukinius. Spalio 5-7 dienomis iniciatyvos „Traukiniu į pamoką” dalyviais tapti galės ne tik mokiniai, bet ir visi kartu vykstantys keleiviai – kiekvieno, pasirinkusio norimą maršrutą, laukia daug įdomių atradimų apie Lietuvos istoriją, literatūrą, architektūrą, gamtą bei kultūrą.

Skaityti daugiau...

VšĮ Mokyklų tobulinimo centras (MTC) prie savo komandos kviečia prisijungti komunikacijos specialistą (-ę), galintį (-čią) profesionaliai skleisti žinią apie Mokyklų tobulinimo centro veiklas bei misiją – kurti ir skleisti inovacijas švietimo ir kultūros srityse dėl didesnių kiekvieno vaiko galimybių visapusiškai lavintis ir augti saugioje, kūrybiškoje, pasitikėjimu bei pagarba grindžiamoje aplinkoje.

Skaityti daugiau...

Jau ketvirtą kartą Birštone 2022 m. vykęs diskusijų festivalis „Būtent!“ yra atviras, nepolitinis, nemokamas renginys, kurio tikslas – skatinti šalyje diskusijų ir įsiklausymo kultūrą, toleranciją skirtingiems požiūriams, pilietinį įsitraukimą ir gerinti priimamų visuomenei svarbių sprendimų kokybę. Žodis „Būtent!” atspindi tą diskusijos momentą, kai diskusijos dalyviai, pateikę savus argumentus, pasiekia abipusį sutarimą ir supratimą. Siekiama, kad festivalis taptų tokio sutarimo, nuomonės formavimo, bendros valstybės vizijos kūrimo vieta, kuri suteiks įkvėpimo realiems verslo ir politikos sprendimams.

Skaityti daugiau...

Klaipėdos universiteto Socialinių ir humanitarinių mokslų fakulteto Pedagogikos katedra ir Mokyklų tobulinimo centras organizavo baigiamąją projekto „Dirbtinis intelektas mokyklose: mokymosi analitikos plėtojimo scenarijai modernizuojant bendrąjį ugdymą Lietuvoje“ konferenciją „Dirbtinis intelektas ir mokymosi analitika: ateitis prasideda šiandien“.

Antroje konferencijos dalyje buvo pristatytas projekto metu šalies mokyklose atliktas tyrimas, pasidalyta mokyklų kūrybinio darbo patirtimi, ateities vizijomis apie dirbtinio intelekto ir mokymosi analitikos naudojimą mokyklose.

Skaityti daugiau...

Vasario 11 d. mokytojai Lietuvoje rengė pamokas skirtas Vasario 16-ajai paminėti. Virš 800 mokytojų prisijungė prie didžiausios bendradarbiavimo pamokos. Mokytojai, atradę porą savo klasei, bendradarbiavo ir vedė jungtines pamokas. Šią iniciatyvą rengė projektas „Bendradarbiaujančios klasės“ ir „Mokyklų tobulinimo centras.

Skaityti daugiau...

Nuo vasario 1 iki kovo 12 dienos kviečiame 1-12 klasių mokinius aplankyti paslaptingą parodą „Būtybių tyrinėtojos kabinetas“, kuri veiks Vilniaus vaikų ir jaunimo meno galerijoje (Vilniaus g. 39). Tai vaikams ir paaugliams skirta edukacinė paroda, kviečianti neįprastu būdu susipažinti su lietuvių folkloru ir mitologija, o tiksliau – mitinėmis būtybėmis.

Skaityti daugiau...

2020 metų pavasarį Lietuvoje gimusi akcija „Knygiukai į pagalbą vaikams“, pakvietusi vaikų knygų kūrėjus kurti trumpas iliustruotas istorijas, telpančias vieno popieriaus lapo knygelėse, sulaukė didžiulio visuomenės susidomėjimo. Šiemet projektas peržengė mūsų valstybės sienas - Lietuvos, Latvijos ir Estijos vaikų literatūros ir skaitymo skatinimo organizacijos suvienijo jėgas įgyvendindamos tarptautinį projektą „Tiny Books from Baltic Authors“ („Baltijos šalių autorių knygiukai“), kuris subūrė 36 autorius, sukūrusius 18 knygiukų, skirtų 6–10 metų vaikams.

Skaityti daugiau...

2021 m. gruodžio 17 d. įvyko Klaipėdos universiteto Socialinių ir humanitarinių mokslų fakulteto Pedagogikos katedros ir Mokyklų tobulinimo centro organizuota projekto ,,Dirbtinis intelektas mokyklose: mokymosi analitikos plėtojimo scenarijai modernizuojant bendrąjį ugdymą Lietuvoje“ (projektą finansuoja Europos Sąjunga (projekto Nr. S-DNR-20-4), pagal dotacijos sutartį su Lietuvos mokslo taryba (LMTLT) baigiamoji konferencija. Projekto metu siekta ištirti dirbtinio intelekto (DI) pritaikymo galimybes mokyklose ir sukurti mokymosi analitikos, kaip vienos iš dirbtinio intelekto taikymo galimybės švietime, plėtojimo scenarijus siekiant modernizuoti bendrąjį ugdymą Lietuvoje pasitelkus dirbtinį intelektą.

Skaityti daugiau...

Šių metų pradžioje startavęs projektas “Nepatogaus kino klasė: sisteminio pokyčio link” sėkmingai įsibėgėja – baigtas pirmasis projekto ciklas – tęstiniai profesinio tobulėjimo mokymai projekte dalyvaujantiems mokytojams.

Projekto mokymuose dalyvavo beveik 60 pedagogų iš visos Lietuvos. Dokumentinių filmų pagrindu sukurta mokymų programa apėmė kelis mėnesius trukusius mokymus ir konsultacijas, kurių metu buvo siekiama suteikti ne tik žinių ir praktinių įrankių, bet ir įgalinti mokytojus įtraukti moksleivius į vietos bendruomenei svarbių socialinių problemų sprendimus, kurie ir bus pagrindas sekančiame projekto etape.

Skaityti daugiau...

2021 m. spalio 7 d., vyko projekto „Dirbtinis intelektas mokyklose:  mokymosi analitikos plėtojimo scenarijai modernizuojant bendrąjį ugdymą Lietuvoje“  (DIMA_LT) įžanginė konferencija. Konferencijos metu projekto tyrėjai pasidalino tyrimų įžvalgomis, o projekte dalyvaujančių mokyklų komandos papasakojo apie pirmuosius žingsnius diegiant virtualias mokymosi platformas ir analizuojant mokinių mokymosi duomenis.

Skaityti daugiau...

2021 m. liepos 1 d. įvyko Klaipėdos universiteto Socialinių ir humanitarinių mokslų fakulteto Pedagogikos katedros ir Mokyklų tobulinimo centro organizuotas seminaras „Dirbtinis intelektas modernizuojant bendrąjį ugdymą: situacija ir įžvalgos“.

Seminaras surengtas pagal projektą ,,Dirbtinis intelektas mokyklose: mokymosi analitikos plėtojimo scenarijai modernizuojant bendrąjį ugdymą Lietuvoje“ (Projektą finansuoja Europos Sąjunga (projekto Nr. S-DNR-20-4), pagal dotacijos sutartį su Lietuvos mokslo taryba (LMTLT). Projekto idėja – ištirti dirbtinio intelekto (DI) pritaikymo galimybes mokyklose ir sukurti mokymosi analitikos, kaip vienos iš DI taikymo galimybės švietime, plėtojimo scenarijus siekiant modernizuoti bendrąjį ugdymą Lietuvoje pasitelkus DI.

Skaityti daugiau...

Baigėsi „Mokyklų tobulinimo centro“ ir jo įgyvendinamų programų „Vaikų žemė“ bei „Renkuosi mokyti!“ vykdomo nacionalinio projekto „Skaitmeninė įvairovės literatūros biblioteka Lietuvos mokykloms“ pirmoji mokyklų atranka. Projekto organizatoriai džiaugiasi, jog šiemet sulaukė paraiškų net iš 46 mokyklų, išreiškusių norą naudotis skaitmeninės bibliotekos turiniu.

Jau nuo naujų mokslo metų įvairovės literatūra naudosis atrinktos mokyklos iš Kauno, Klaipėdos, Pakruojo, Jonavos, Šakių, Biržų, Mažeikių, Panevėžio rajonų, Visagino, Raseinių ir kitų Lietuvos vietų.

Skaityti daugiau...

Mokykla dar dažnai suvokiama kaip vieta, kurioje mokiniai paprasčiausiai pasisemia tam tikrų dalykų žinių, o atėjus laikui jų lygį pasitikrina egzaminuose. Visgi švietimo ekspertai sutaria, kad mokyklos vaidmuo privalo būti gerokai platesnis, o mokiniai pamokose turėtų gauti ne tik teorinių ir praktinių žinių, bet ir ugdytis kitas sau bei visos visuomenės raidai svarbias kompetencijas, tokias kaip pilietiškumas, socialinis jautrumas ir empatija, emocinis intelektas. Tačiau ar Lietuvos mokyklos turi tam galimybių ir įrankių?

Skaityti daugiau...

Antrus metus organizuojamas renginys šiemet skiriamas dviem svarbioms progoms – gegužės 7 dieną minimai Spaudos atgavimo, kalbos ir knygos dienai bei gegužės mėnesiui, kurį tradiciškai laikomas poezijos mėnesiu. Šventinės savaitės metu bus surengta 10 nemokamų renginių, kurių metu vaikai ir paaugliai galės virtualiai susitikti su poetais, rašytojais, kultūros, meno bei švietimo pasaulio žmonėmis. Kiekvieną dieną 10 val. vyks literatūrinės edukacijos mokykloms „Be cenzūros“, o vakarais nuo 19 val. šeimos su vaikais kviečiamos į jaukius ir smagius pokalbius su ryškiausiais pastarųjų kelerių metų vaikų poezijos kūrėjais.

Skaityti daugiau...

Ne vienerius metus dokumentinį kiną į mokyklas nešantis festivalis „Nepatogus kinas“ pradeda įgyvendinti pilotinį pedagogų profesinės kvalifikacijos kėlimo projektą. Dokumentinių filmų pagrindu sukurta mokymų programa pilietinio ugdymo lauke dirbantiems pedagogams suteiks žinių ir praktinių įrankių, padedančių įtraukti moksleivius į vietos bendruomenei svarbių socialinių problemų sprendimus.

Skaityti daugiau...

mokiniai ir mokytojaKovo 31 d. 15-16 val. rengiame virtualų projekto  pristatymą susidomėjusioms mokykloms. Renginio metu išsamiau papasakosime apie bibliotekos idėją, joje publikuojamų medžiagų panaudojimą formaliajame švietime, atsakysime į visus rūpimus klausimus. Renginys nemokamas, tačiau būtina registracija https://forms.gle/e2iXe6fQiF6oitxy5

Tapkite vieną pirmųjų šalies mokyklų, kuri nemokamai naudosis skaitmeninės įvairovės literatūros biblioteka ir integruos jos turinį į savo pamokas.

Skaityti daugiau...

2020 m. „Nepatogus kinas“ kartu su projekto partneriu „Mokyklų tobulinimo centru“ pradėjo įgyvendinti nacionalinį projektą „Nepatogaus kino klasė: sisteminio pokyčio link“.


Projekto tikslas – kelti Lietuvos mokytojų kvalifikaciją, sukuriant pedagogų profesinės kvalifikacijos kėlimo programą bei pasiūlant platformos www.nepatogauskinoklase.lt rėmuose veikiančią tvarią ir plačiai prieinamą ugdymo ir mentorystės programą bei praktinius įrankius, padedančius mokytojams stiprinti moksleivių pilietines kompetencijas ir didinti jų įsitraukimą į pilietines veiklas.

Skaityti daugiau...

2020 m. „Mokyklų tobulinimo centras“ pradėjo įgyvendinti nacionalinį projektą „Skaitmeninė įvairovės literatūros biblioteka Lietuvos mokykloms“.

Projekto tikslas – sukurti visoms Lietuvos mokykloms prieinamą internetinę biblioteką, kurioje bus talpinamos įvairių žanrų knygos (ar jų ištraukos) vaikams ir paaugliams, be kitų temų paliečiančios įvairovės ir žmogaus teisių klausimus. Kiekvienai knygai bus kuriamos mokymo medžiagos, kurias mokytojai galės naudoti dėstydami įvairius mokymo dalykus – literatūrą, istoriją, etiką, geografiją (ar vesdami integruotas pamokas).

Projektu siekiame

  • skatinti skaitymo kultūrą mokykloje,
  • suteikti mokytojams įrankį, praktiškai padėsiantį formalaus ugdymo procese,
  • prisidėti prie žmogaus teisių edukacijos formaliajame švietime,
  • padėti jauniesiems pasaulio tyrinėtojams rasti atsakymų į sudėtingus klausimus, pažinti ir suprasti pasaulio įvairovę.

Skaityti daugiau...

Projektas „Bendradarbiaujančios klasės“ kartu su „Mokyklų tobulinimo centru“ mokyklas kviečia jungtis prie didžiausios bendradarbiavimo pamokos skirtos Vasario 16-ajai.

Kaip prisijungti?

  • Užregistruokite savo klasę „Bendradarbiaujančių klasių“ tinklapyje ir ten susiraskite klasę bendrai pamokai;
  • Pateikite savo idėją Vasario 16-osios pamokai šioje registracijos formoje;
  • Vasario 8 d. pasirinkite iš rekomenduojamų veiklų mokykloje;
  • Vasario 12 d. sudalyvaukite 3-jose bendradarbiavimo pamokose, kurių temos – žinutė Lietuvai, portretas Lietuvai bei Vasario 16-oji.

Skaityti daugiau...

Sausio 2 dieną vykusiuose LRT Metų apdovanojimuose „Renkuosi mokyti!“ alumnas, Vilniaus „Šilo“ mokyklos mokytojas Artur Markevič pelnė Metų ateities apdovanojimą, kuri skirta jaunosios kartos žmogui, kolektyvui ar organizacijai, savo talentu, ryžtu ir pasiekimais jau šiandien kuriantiems ateities Lietuvą.

Mokytojas Artur Markevič į mokyklą atėjo per programą „Renkuosi mokyti!“, o sudėtingu COVID-19 pandemijos metu per labai trumpą laiką drauge su kitais mokyklos specialistais parengė unikalius nuotolinio ugdymo pamokų rinkinius. Taip pat apdovanojimui nominuotas už tai, kad prisideda prie Vilniaus „Šilo“ mokyklos ilgalaikių konsultacijų įstaigoms, ugdančioms vaikus, turinčius specialiųjų ugdymosi poreikių. Artur Markevič šiemet išrinktas dr. Meilės Lukšienės premijos laureatu.

Skaityti daugiau...

Jau galima registruotis į 2021 m. Mokyklų tobulinimo centro sukurtas profesinio tobulėjimo programas. Šios programos tikslingai suskirstytos pagal skirtingus vadovų, mokytojų bei mokyklų komandų poreikius. Programos kurtos kruopščiai išanalizavus mokyklose kylančius iššūkius, norimas tobulinti sritis ir šiam laikotarpiui svarbiausias kompetencijas. Siūlomų programų trukmė: 40 akad. val. Programos gali būti įgyvendinamos gyvai ar nuotoliniu būdu.

Skaityti daugiau...

„Pamačiau, jog net sudėtingiausius dalykus galima paaiškinti visai paprastai ir net linksmai, ir suvokiau, kad kiekvienas mokinys, išgirdęs tokį suprantamą ir įdomų aiškinimą, gali patikėti savo jėgomis, savo gebėjimu tų dalykų išmokti,“ – taip apie MICHAEL metodo mokymus atsiliepia Adrijana Saulytė, Panevėžio „Ąžuolo“ progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui.

Skaityti daugiau...

2020 m. pavasarį karantino įkarštyje Mokyklų tobulinimo centras pakvietė mokytojus įsijungti į „Bendradarbiaujančių klasių“ iniciatyvą, padėjusią mokytojams sujungti klases ir pasiūlyti mokiniams naujų, įkvepiančių mokymosi patirčių su bendraamžiais iš kitų Lietuvos vietovių. Šį rudenį einame dar toliau ir siūlome mokytojams susijungti ilgalaikiam klasių bendravimui bei pačių mokytojų profesiniam tobulėjimui. Tai visiškai nauja    mokinių mokymosi ir mokytojų profesinio tobulėjimo forma.  
Iki 2020 m. lapkričio 13 d. kviečiame mokytojus registruotis į unikalios formos profesinio tobulėjimo programą „Mokome ir mokomės kartu“.

Skaityti daugiau...

Meilės Lukšienės premija apdovanotas 26 metų mokytojas Arturas Adamas Markevičius kasdien stato tiltus tarp krantų, kurie vienas kito bijo. Bet per kiek daugiau nei dvejus pastaruosius metus jis jau patyrė, kad kai tie krantai susieina, baimė išsisklaido.

„Aš nesu kuo nors geresnis už kitus mokytojus. Neduok Dieve, jei taip kas nors pagalvotų. Be kolegų palaikymo nieko nebūtų buvę. Tai viso mūsų kolektyvo nuopelnas“, – apie tai, kad jam teko šiemetinė premija, kuri teikiama jauniems pedagogams, sakė A. A. Markevičius.

Skaityti daugiau...

 

Mokyklų tobulinimo centras kviečia 14-16 metų mokinių tėvus į nemokamą MICHAEL programos pristatymą, kur supažindinsime su programos mentoriais, pristatysime esminius programos aspektus bei naudą paaugliams. Pristatymo metu bus galima užsiregistruoti į pusmečio trukmės programos mokymų ciklą paaugliams.

Programos pristatymas vyks nuotoliniu būdu, rugsėjo 22 dieną, 17.30 val. Registracija čia

Skaityti daugiau...

2020 m. pavasarį karantino įkarštyje Mokyklų tobulinimo centras pakvietė mokytojus įsijungti į „Bendradarbiaujančių klasių“ iniciatyvą, padėjusią mokytojams sujungti klases ir pasiūlyti mokiniams naujų, įkvepiančių mokymosi patirčių su bendraamžiais iš kitų Lietuvos vietovių. Šį rudenį einame dar toliau ir siūlome mokytojams susijungti ilgalaikiam klasių bendravimui bei pačių mokytojų profesiniam tobulėjimui.     


Iki 2020 m. rugsėjo 30 d. kviečiame mokytojus registruotis į unikalios formos profesinio tobulėjimo programą „Mokome ir mokomės kartu“.

Skaityti daugiau...

Ši vasara, kaip ir visos ankstesnės bei visos būsimos vasaros, pralėkė labai greitai. Ruduo netruko įsibėgėti, o mes jau turime kuo nudžiuginti vaikus ir jų mokytojus šiais mokslo metais! Literatūrinė edukacija „Nepaprasta pamoka su knyga“ grįžta atsinaujinusi – temomis, autoriais ir patirtimi. Ačiū kelioms dešimtims praėjusiais mokslo metais apklausoje dalyvavusių mokytojų, kurie išsakė savo mintis ir pasiūlymus, kaip galėtume tobulėti!

Kviečiame Jus į literatūrinių edukacijų pristatymą tiesioginėje vaizdo konferencijoje.

Skaityti daugiau...

Mokyklos per trumpą laikotarpį išbandė ir rinkosi įvairias virtualias mokymo aplinkas. Dalis mokyklų įsidiegė ir taiko virtualias mokymo aplinkas. Tačiau dalis mokyklų nepasirinko vieningos mokymo aplinkos ar planuoja keisti pasirinktą virtualią mokymosi aplinką.

Skaityti daugiau...

Jau šį rudenį Lietuvos mokytojų gretas papildys vienuoliktoji programos „Renkuosi mokyti!“ karta. Iš 357 kandidatų buvo atrinkta 30 dalyvių, kurie šiandieną pradėjo pasiruošimą savo naujajam karjeros žingsniui. Mėnesį truksianti „Renkuosi mokyti!“ vasaros mokykla“ padės jiems drąsiau žengti pirmuosius žingsnius Lietuvos mokyklose ir įgyti reikiamų kompetencijų darbui su vaikais.

Skaityti daugiau...

Birželio 16-ąją šventiškai paminėjome programos „Renkuosi mokyti!“ 9-osios dalyvių kartos išleistuves į alumnystę. 22 dalyviai dvejus savo metus skyrė darbui Lietuvos mokyklose, įgijo neįkainojamos patirties bei iš arti pažino ugdymo procesą. Baigus programą, dalyviai skatinami likti švietime ir toliau jame kurti pokytį, skleidžiant „Renkuosi mokyti!“ puoselėjamas vertybes.

Skaityti daugiau...

Gegužės 20 d. kartu su LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Nacionaline švietimo agentūra bei programa „Renkuosi mokyti!“ organizavome vaizdo konferenciją, kurios metu aptarėme vieną svarbiausių nuotolinio ugdymo elementų – refleksiją.

Šis susitikimas buvo skirtas mokyklos direktorių pavaduotojams. Kartu aptarėme refleksijos reikšmę ir svarbą nuotolinio ugdymo(si) procese, kaip panaudoti refleksiją kokybiškam grįžtamajam ryšiui ir kryptingam mokinių ugdymui, kaip ir kokius pokyčius mokykloje sukuria reflektuojantys mokytojai. Džiaugiamės, jog konferencija susidomėjo gausus švietimo bendruomenės būrys – joje dalyvavo 290 mokyklų direktorių pavaduotojų iš visos Lietuvos.

Skaityti daugiau...

Kviečiame prisidėti prie Mokyklų tobulinimo centro inicijuojamų programų, kurios skatina vaikus atrasti mokymosi džiaugsmą, augimo ir skirti 1,2 proc. pajamų mokesčio. Susipažinkite – tai „Renkuosi mokyti!ir „Vaikų žemė“! Jūsų kirta parama pasirinktai programai yra be galo svarus indėlis į jos gyvavimą, sklandžią veiklą bei tikslų siekimą.

Skaityti daugiau...

Pastaruoju metu turbūt ne vienam vaikus auginančiam ar su vaikais dirbančiam žmogui teko susidurti su karantino mestais iššūkiais. Net ir laisvėjant suvaržymams emocinė atmosfera šeimose dar ilgam gali išlikti įaudrinta ne tik realaus nerimo dėl viruso plitimo, bet ir įtampų dėl išsibalansavusios buities, ekonominių sunkumų. 

Skaityti daugiau...

Dr. Eglė Pranckūnienė
VšĮ „Mokyklų tobulinimo centro“ steigėja

Jau septintą pavasarį privatus žurnalas „Reitingai“ surūšiuoja Lietuvos mokyklas į geras ir prastas. Mokyklos visada to laukia su nerimu, kadangi jų vietą reitinge dažniausiai nulemia ne mokytojų  įdedamas darbas bei pastangos, o virtinė kiekybinių rodiklių, kurie gali būti priklausomi nuo daugelio išorinių veiksnių. Pavyzdžiui, jeigu mokykla atsisako pateikti tam tikrus duomenis, jos vieta reitinge automatiškai krenta.

Skaityti daugiau...

Vilniaus švietimo pažangos centras koordinuoja ir Vilniaus miesto savivaldybė finansuoja naują projektą „Sugrįžtu mokyti“. Šis projektas padės grįžti į mokyklą tiems, kuriems svarbus kiekvienas vaikas, kurie dega noru juos mokyti ir visuomet jautė pašaukimą dirbti mokykloje. Be galo džiugu, jog šis projektas bus įgyvendintas remiantis sėkminga VšĮ „Mokyklų tobulinimo centro“ ir jo programos „Renkuosi mokyti!“ patirtimi.

Skaityti daugiau...

Dr. Eglė Pranckūnienė
VšĮ „Mokyklų tobulinimo centro“ steigėja

COVID-19 supurtė viso pasaulio visuomenę. Švietimo sistema taip pat išgyvena daugybę iššūkių, susijusių su masiniu perėjimu prie nuotolinio ugdymo. Pasiturinčios ir skurstančios šalys susiduria su labai skirtingomis problemomis. Jeigu Vakarų šalyse sprendžiama, kokias platformas geriau naudoti, kaip išvengti jų perkrovimo, tai kitur mąstoma, kaip mokyti nuotoliniu būdu, kai nėra ne tik interneto, bet ir elektros. Pasitelkiamas radijas, paštas ir kitos tradicinės medijos, pasiekiančios vaikus nuošaliausiuose kampeliuose. Ne mažiau iššūkių kelia mokinių standartizuoto egzaminavimo klausimas – kaip jį organizuoti karantino sąlygomis?

Skaityti daugiau...

Balandžio 2-ąją minime Tarptautinės vaikų knygos dieną, o šia proga mažuosius skaitytojus literatūros pažinimo programa „Vaikų žemė“ kviečia į Vaikų literatūros savaitę, kurios metu jie susipažįsta su savo mėgstamų knygų autoriais. Daugiau informacijos rasite čia https://www.facebook.com/events/207787876987230/

Šią dieną kasmet mini ir Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, skelbdama Vaikų literatūros premijos laureatus. Be galo džiugu, jog šiemet VšĮ „Mokyklų tobulinimo centro“ inicijuota programa „Vaikų žemė“ buvo apdovanota premija už nuopelnus vaikų literatūros ir skaitymo populiarinimo srityje.

Skaityti daugiau...

„Renkuosi mokyti!“ ir VšĮ „Mokyklų tobulinimo centras“ rekomendacijos tėvams, mokytojams ir mokiniams.
Edukacijos idėjos, naudingos nuorodos.

Skaityti daugiau...

Viešoji įstaiga „MOKYKLŲ TOBULINIMO CENTRAS“ įmonės kodas 124631338, įsikūrusi kultūros ir švietimo centro „Vilniaus mokytojų namai“ Mokymosi ir informacijos centre II a. Vilniaus g. 39 LT-01119 Vilnius Tel. +370 5  212 7183 El. paštas: mtc@mtc.lt Mūsų darbo laikas: I - IV 9 - 18 val., V 9 - 17 val. Žemėlapis